نرخ کلیک یا (CTR (Click Through Rate چیست
نرخ کلیک یا (CTR (Click Through Rate چیست؟
یکی از شاخصهایی که در دنیای تبلیغات امروز برای اندازه گیری میزان تأثیر یک تبلیغ به کار میگیرند شاخص CTR (Click-Through Rate) است. این شاخص، تعداد کلیکها (بعد از تماشای تبلیغ برای استفاده از محصول و یا دانلود اپلیکیشن و …) را نسبت به تعداد کل تبلیغات ارائه شده به مخاطبان اندازهگیری میکند. امروزه در میان انواع تبلیغات، ویدئوها دارای بیشترین CTR هستند. شاخص CTR تعداد گلهایی را که شما توانستهاید در موقعیت تک به تک با دروازه بان بزنید، نسبت به تمام تلاشهایتان برای زدن گل میشمارد.
افزایش CTR برای تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن های موبایل
در این یادداشت میخواهیم دو راه خیلی سادهی افزایش CTR برای تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن های موبایل را با شما مرور کنیم، در واقع میخواهیم به شما کمک کنیم تا آن چند حرکت مهم آخر را درستتر انجام دهید و گلتان به ثمر بنشیند.مطابق آمارها، آن دسته از تبلیغات ویدئویی که میتوانند از تصویر و نوشته کمال بهره را ببرند و کمترین استفاده را از صدا و المانهای صوتی بکنند، تا 70 درصد CTR بیشتری داشتهاند. به عبارت دیگر، اکثریت کاربران موبایل، گوشی تلفن همراهشان را در حالت بیصدا قرار میدهند و ترجیح میدهند ویدئوها را بدون نیاز به شنیدن صدا تماشا کنند.دومین راه افزایش CTR تبلیغ شما، نشان دادن یک دستگاه موبایل در تبلیغتان است! این کار میتواند CTR شما را تا 38 درصد افزایش دهد. این یعنی با انجام همین یک ترفند ساده شما میتوانید مخاطبان بیشتری را قانع کنید که پس از تماشای تبلیغتان، از محصول شما استفاده کنند.
خدمات دیجیتال مارکتینگ تپسل
کارشناسان تپسل به شما کمک میکنند تا مسیر منحصر به فرد رشد کسبوکار خود را بشناسید!
CTR در تبلیغات ویدئویی تپسل
آمارهای بسترهای تبلیغات هوشمند داخل کشور، مانند تپسل هم این مساله را تأیید میکنند. نکتهی جالب در این بررسی این است که میانگین CTR برای تبلیغهای ویدئویی تپسل هم اکنون حدود شش و نیم برابر میزان آن در دنیاست. این مساله میتواند به علت نوپایی تبلیغات ویدئویی در ایران و در نتیجه استقبال بی نظیر کاربران ایرانی از آن باشد. در این میان، تبلیغ بازی هشت خوان با 19 درصد، بیشترین CTR را در میان همهی تبلیغات تپسل دارد. با دقت کوچکی مشخص میشود که این تبلیغ از راه کار اول استفاده کرده است، یعنی با استفادهی حداکثری از المانهای تصویری، جذابیت لازم را برای مخاطب ایجاد کرده و حتی بدون صدا هم میتوان از آن لذت برد. مثال دیگر تبلیغ تلوبیون است که با دارا بودن CTR پانزده درصدی، یکی از صدرنشینها در تپسل است. تلوبیون با نشان دادن دستگاه موبایل در تبلیغش و هم چنین استفاده از نوشتار و بی نیاز کردن کاربر از شنیدن صدا، توانسته از این راهکار بهره مند شود.
خب! دیگر وقتش است، تغییرات سادهی کوچک را بدهید و گلتان را بزنید، این شما و این هم دروازه!
2. http://club.kedo.gov.cn/home.php?mod=space&uid=549184&do=profile&from=space |
3. http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/244007/Default.aspx |
4. https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=10975239 |